Sjuuukt sugen på att skriva :D

Kommentarer - 3 st.  |  Kategori - Vardag  |  Daterat - 2011-09-22 » 22:34:54
Har varit sugen på att börja blogga nu igen efter ett "litet" uppehåll :) Har ju faktiskt vänner som jag inte träffar så ofta som kanske är intresserade av vad jag håller på med här hemma och de skulle nog uppskatta några skrivna rader.. Plus att jag känner att detta är det enda stället där man faktiskt skriver om hur det är med barnen och så och det kan faktiskt vara lite kul att ha sen när de blir lite störr :D

Det har ju faktiskt hänt en del sen sist..

Har ju fått barn, en underbar son som ska heta Hector, han föddes den 15e augusti :)
Kommer skriva om förlossningen sedan men kan ju skriva lite kort..
Han vägde hela 3275 när han kom ut och var 51 cm "lång".. Hela 300 gram mer än Tuva och 5 cm längre :) Fast han var liten ändå.. Tycker man nog alltid när man har en stor tjejja här hemma :D
Han mår bra och växer så det knakar.. Var på BVC idag vid 5 veckor och 3 dagar gammal och han har ökat till 4720 gram och är 55 cm.. :D Dock funkar inte amningen riktigt (men det var jag lite beredd på efter Tuva) så får tillmata honom lite.. Men det gör mig faktiskt inte så mycket, ganska skönt att kunna överlåta något pass till David ^^

Tuva då, hon pratar så det står härliga till :D Binder ihop lite ord och självklart är mommo det mest använda ordet :D "åka mommo bil" tror jag minsann går hela tiden :D Mormor och Tuva har ett helt unikt band mellan sig, hon är helt enkelt favoriten i Tuvas liv.. Hon t.o.m toppar mig och David ^^

Jag då, har funnit mig i rollen som två-barnsmamma och det är både underbart och helt förjävligt :) Men det är så det ska vara, är det inte jobbigt ibland glömmen man att uppskatta de bra stunderna.. Tuva är ju på god väg in i trotsåldern så hon testar sina gränser ordentligt :P
Annars då, har rasat i vikt så det står härliga till.. :D Är nere på 62 kg och det var bra länge sen jag vägde så lite ^^ Mitt mål när jag tränade som mest var 65 och det har jag passerat ^^ Nu gäller det bara att lyckas behålla vikten så nu är det slut med godis i veckorna plus mina monsterportioner med mat ^^

Köpte mig ett par nya jeans för ett par veckor sen och strlk 36 blev det i dom.. Är helt sjukt förstummad av att jag har tappat så mycket och stolt dessutom så ni får ursäkta att jag skryter lite ^^


Ja ni, det var nog det hela.. Är iaf helt blank i huvudet nu, och förhoppningsvis fylls det på snart så att jag skriver igen denna vecka ;)

Mrs Zingmark
Postat av: Lina G
URL: http://linaskaos.wordpress.com 2011-09-23 / 07:33:00

Åh vad kul att få lite att läsa om :)



Och skryt på du, det får man ;)



Kramar Lina


Postat av: emmie
URL: http://ni.blogg.se/ 2011-09-28 / 17:13:05

Åh! Jag har längtat till att få läsa lite om familjen zingmark! Hoppas att du orkar fortsätta skriva lite, kanske underlättar nu med nya blogg appen också ;) Sjukt stolt över dig! Har du några knep att dela med dig om? ;) hehe

Kramar


Postat av: fredrika
URL: http://fredlurkas.blogg.se/ 2011-09-29 / 23:50:03

ååh vad kul att få läsa lite nu igen:D


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?