Tankar...

Kommentarer - 2 st.  |  Kategori - Vardag  |  Daterat - 2011-10-11 » 21:55:05
Ibland kommer det såna här dagar.. När man är svartsjuk på alla andra som har andra mammor att umgås med.. Jag har ingen som bor i närheten som jag kan träffa och umgås med på heltid. Känner mig ibland så fruktansvärt ensam med mina tankar och idag är en sån dag..
Vet att det finns mamma-grupper och sånt men oftast krockar dessa träffar med att jag har annat inbokat.. Och att jag är så förbannat feg som inte vågar komma iväg.. Hatar mig själv för detta för det är ju jag som satt mig i den här situationen.
David blir ständigt bortbjuden på fester och andra roliga saker av arbetskamrater och kompisar.. De gånger jag blir bjuden är när jag är medbjuden för att jag är tillsammans med David. Saknar att någon hör av sig till mig och frågar om jag ska hitta på nått.. Saknar att ha mina egna vänner istället för att vara en vän flickvän (eller i vårt fall - fru)..

Jag har två riktigt bra vänner, men ni bor ju så förbannat långt bort.. Önskar att ni bodde här i närheten så man kunde ses lite oftare, dra en krogrunda som är impulsbestämt på fredags-eftermiddagen..
Ni är faktiskt de enda nära vänner jag har och saknar att träffa er.. Brukade ju träffa er flera gånger i veckan förrut men nu blir det som max 1 gång per halvår.. :/

Jag längtar efter att börja plugga så man kan komma ut och träffa lite folk igen men tyvärr är det ju 1 år kvar tills dess..

Så jag har bestämt mig för att ta varje tillfälle som ges för att komma ut och träffa folk.. Ska f*n i mig ta mig i kragen och gå till öppna förskolan och träffa lite folk.. Jag behöver det helt enkelt! Den enda som kan ändra på min livssituation är jag och nu ska det bli ändring på saker :)

Antar att man mår bättre om man får ventilera sig lite, kanske ni ser i mitt inlägg.. Har pratat lite med Elin och allt känns genast bättre.. Tack gumman! <3

Nu tappade jag skrivlusten igen men ni har iaf fått en (ganska konstig) uppdatering iaf ^^

Mrs Zingmark
Postat av: Alexandra
URL: http://spyfrugan.blogg.se/ 2011-10-12 / 12:13:55

Förstår precis vad du känner, jag hade med en svacka som kändes så ensam.....

Men det är bara, haha det där bara....att ta sig i kragen och bege sig ut och upptäcka alla männsikor som finns! Många sitter i samma situaton, och de flesta välkomnar en med öppna armar!



Min bästa vän bor i Norge, henne ser jag ca 2 ggr per år:P



Du och barnen är välkomna när ni vill! För skitsnack, lek,promenad eller för att följa med till öf eller något annat spännande!

vi bor ju inte så långt ifrån varandra, så vi kan ju faktiskt försöka ta och ses ibland;P


Postat av: Erica
2011-10-24 / 14:35:26

Tack Alex.. Ja vi kan ju faktiskt ses oftare än vad vi gör (vilket inte borde vara så svårt med tanke på att vi knappt sett varandra på 1 år :P).. :) Vi får helt enkelt bli bättre på att höra av oss!! :D


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?