En klump mindre :)

Kommentarer - 2 st.  |  Kategori - Vardag  |  Daterat - 2011-03-28 » 23:33:10
I helgen har det verkligen hänt en del :)

I fredags så åkte ju David iväg på kryssning med jobbet :)
Jag åkte ut till min mor för jag kände att det vore dumt att sitta hemma ensam istället för att umgås med familjen ^^

Sagt och gjort, packade ihop mig och Tuva och så for vi ut till min mor runt lunchtid.
Ute hos mamma finns som sagt 3 akutplacerade småbarn och det var full rulle kan jag tala om ^^ Tuva blev chockad över alla barn som var där men tror det var nyttigt för henne eftersom hon inte hade varit på dagis på hela veckan iom viruset som spökar :)

Kvällen kom och vi åt gott och tittade på tv.. Barnen somnade ganska tidigt och vi fastnade framför filmen "En fisk som heter Wanda" och skrattade gott.. Jag har inte sett den filmen innan men måste säga att den var bra :)
Dock så började den sent (efter Let's Dance) och slutade inte förrän kl 1.. Tuva däremot var inte riktigt överrens med rutinerna där ute. Hennes säng var ju upptagen av den minsta av mammas småbarn så Tuva fick sova i min famn.
Men hon vaknade runt halv 1 och gick inte att söva om.. Tänkte inte så mycket på det just då, tänkte att när hon och jag skulle gå och lägga oss så skulle hon få en välling så hon somnade.
Vi gick och la oss efter filmen men eftersom hon inte är van att sova jämte mig så dög inte vällingen utan hon röjde på i sängen fram till halv 3 den natten :S Inte så kul när man är ganska trött själv.
Sen somnade hon äntligen och jag tänkte i mitt stilla sinne att hon sover nog länge imorn vilket jag inte ens skulle ha hoppats på iom att hon vaknade kl 6 :P
3½ timme är inte mycket sömn men orkade ta mig igenom dagen ^^

Kvällen spenderades med ute hos mamma, men åkte hem sen :) Var ju tvungen att åka hem till min babe! :D
Tuva somnade direkt när vi kom hem och sov fram tills halv tolv på söndagen. David däremot blev väckt tidigt eftersom min pappa aldrig sover så de åkte iväg och slängde torkskåpet och lite annat skräp :)
Sen tog vi oss en eftermiddagslur i soffan medans Tuva sov och sen drog vi iväg till Davids föräldrar en snabbis.. var ju ett tag sen vi träffade dom ^^

Kvällen spenderades med Vaatto och Sara. :) God mat, spel och mycket snack! Hade ju lite att ta igen eftersom vi inte ses så ofta tyvärr..

Sen när vi gick och la oss vaknade Liten och David fick känna sparkarna för första gången :) Jag har ju känt dom ett par veckor nu men det är den senaste veckan som jag har känt sparkarna utanpå magen :D

Idag då, David var iväg i förmiddags och hjälpte Martin att besikta bilen och när han kom hem var det dags för lunch :) Efter lunchen begav Tuva och jag oss ut i solen för att traska lite och gunga :) David fick ca 1 timmes sömn innan jobbet :)

Ikväll så har jag pratat massor med en vän.
Därav att jag är vaken så sent..
Vi blev osams för ett tag sen och sen så skrev hon ett mail och på den vägen är det :) Känns skönt att ha pratat igenom allt och att ta ett nytt och fräscht tag i vår relation :) Visste inte ens att denna klump fanns men nu är den iaf borta.. :) Nu ska vi börja om på nytt och köra på rak kommunikation istället för tissel tassel ^^
Känns så himla skönt!! Man har ju skickat henne ett par tankar under denna tid, hur hon mår, hur det går med allting etc etc :P Och nu kan man ju fråga dessa frågor istället för att bara trycka undan dom :)

Sen så fick jag en inte så trevlig överraskning på posten. Förhoppningsvis är allt löst men är så jävla förbannad på två människor som jag trodde jag kunde lita på. Men det kunde man visst inte, så just nu känner jag att jag inte vill ha någon kontakt med dessa människor pga detta. Som tur är så har nog allt löst sig men hade det inte det så hade jag suttit riktigt illa till och det hade kunnat påverka mitt liv ganska rejält. Så just nu känner jag bara: FUCK OFF!!

Har slösat så mycket energi på fel människor, dags att börja slösa energi på de personer som betyder något!


Mrs Zingmark
Postat av: mi
URL: http://ni.blogg.se/ 2011-03-29 / 21:49:21

Skönt, jag hoppas att det löser sig rätt mellan denna gång och att det kan bestå :)

Usch, låter helt hemskt, hoppas att det inte skadar dig/er allt för mycket. Finns här om det är något, det hoppas jag att du vet.

kramar


Postat av: Erica
URL: http://zingmarks.blogg.se/ 2011-03-30 / 19:15:50

Det vet jag Mi, tack så jättemycket :)



För att svara på din andra kommentar med -

Vill gärna att vi tar såna foton även denna gång :) Det är ju sommar så det kan ju bli lite roligare :D


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?