Returning..

Kommentarer - 0 st.  |  Kategori - Vardag  |  Daterat - 2011-07-24 » 22:34:29
Återvänder bara för att skriva om hur graviditeten har varit..
Lite av en minnesdagsbok för mig.. Eftersom jag inte har skrivit något om hur graviditeten har varit så är det väl på tiden att summera nu när det bara är 24 dagar kvar (till bf datum iaf :P)

Illamåendet höll i sig fram till v 26 så viktökningen har inte infunnit sig.. Har tom mina vigselringar i mitt halsband så att jag inte ska tappa dom.. Känns lite skumt att jag vid 37+3 inte har ökat mer än 3 kg men jag klagar inte ^^

Men illamåendet hann bara försvinna så var sammandragningar och foglossningarna framme... Lyckades även att skaffa mig lite dåligt blodtryck så promenaden till dagis var som att springa ett maraton men så är det ju ibland.

Sen strax efter att ha passerat v 30+0 kom förvärkarna som ett brev på posten tillsammans med halsbrännan. Denna graviditet har varit mycket värr än den med Tuva och jag känner att nu får det faktiskt räcka :P

Det kan ju vara så att det har varit mer av en transportsträcka denna graviditeten, man har ju redan koll på vad som händer med kroppen så det ger inte så mycket att läsa om det (eftersom man läste om varje vecka typ 20 ggr första graviditeten). Man vill ju bara komma till slutmålet denna gång.
Däremot säger jag inte att det inte är mysigt att vara gravid andra gången men det är som sagt en transportsträcka ^^

Bebis då, h*n har växt på bra.. Sparkar betydligt mer än vad Tuva gjorde men jag minns inte om moderkakan låg i framvägg med henne eller inte.. Nu ligger moderkakan baktill och det gör ju att man känner sparkarna betydligt bättre :)  Vi har inte tagit reda på vad det blir för något denna gång heller, det är ju som att tjuvkika på julklapparna :P

Just nu sitter jag med en mage som inte är min bästa vän.. Drar och spänner hela tiden, även i ryggen.. Har gjort det hela dagen.. Hoppas just nu på två saker:
1: Det blir värre så förlossningen sätter igång
2: Det avtar så jag får någon sömn inatt :P

Vet inte om jag fått med allt men det är allt jag klarar av just nu.. Får se om jag återupptar bloggandet eller inte men det är ju sånt som märks..

Mrs Zingmark
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?