Tuvas "första" dag på dagis :)

Kommentarer - 0 st.  |  Kategori - Vardag  |  Daterat - 2011-01-31 » 21:38:44
Idag har Tuvaluva alltså gått sin första riktigt dag på dagis.. Från kvart i 11 till 18 var hon där och det hade bara gått bra ^^
David sa att hon hade varit jätteledsen när han lämnade henne men det är ju sådant som släpper ganska snabbt bara de får något annat i tanken :D
När jag kom till dagis för att hämta henne strax innan 18 så var hon ensam kvar.. Den fröken som var kvar sa att Tuva suttit och halvsovit på en stol ett tag.. Måste erkänna att jag känner mig som världens sämsta mamma som har min lilla bebis på dagis så länge men va annars kan vi göra? :S Som min syster sa, det är nog mer vi som lider av det än hon.. Men ändå, att se henne vara ensam kvar var ingen rolig syn :/
Men det blev genast bättre så fort hon fick syn på mig så det är ju bra iaf :D Nu har jag ytterligare en morot att ta med mig till jobbet imorn - 3 sälj så fort som möjligt så jag får åka hem tidigare!!

Väl hemma så satte jag igång med maten direkt, ugnsbakad falukorv med potatismos ^^ Grymt gott, tror att Tuva tyckte det med som käkade 3 portioner ^^ Sen blev det bums i säng med damen och nu sover hon som en stock..
David är ju på jobbet nu, känns tomt utan honom här hemma.. Men nu är det ju så att vi båda jobbar heltid och då ses vi tyvärr inte lika mycket.. Men när lönen väl kommer så tror jag nog att vi tycker det är värt det :D

Ja, angående jobbet.. Jag måste tuffa till mig lite.. Har ju alltid haft skinn på näsan men när jag sitter i telefon är den som bortskavd.. Blir överkörd av varenda person jag pratar med och det är inte okey.. Så det är mitt mål imorn - Att tuffa till mig och se till att få iväg 3 ordrar så jag kan hämta Tuva tidigare :D Har ni några tips hur man blir tuffare?? Jag är alltid så snäll i telefonen, för jag gör ju egentligen de jag ringer till ett toppenerbjudande men de verkar ju inte fatta det.. Kanske skulle köra med en hårdare framtoning?? Ja, det röstar jag för ^^

Nu har det varit mycket skitskrivande från min sida.. Dags att sova för min del!!

Natti natti!!

Mrs Zingmark
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?