Jag har faktiskt en ursäkt denna gång ^^

Kommentarer - 2 st.  |  Kategori - Vardag  |  Daterat - 2011-01-12 » 23:00:21
Ja, för anledningen till att mitt skrivande har tagit en paus är för att jag är gravid.
Känner att denna graviditet är snäppet värre än den förra, mår ännu mer illa denna gång.. Har faktiskt varit på toaletten och vänt ett par gånger.. Det slapp jag med förra graviditeten samt att jag inte var så förbaskat trött under den.. Känner mig totalt kortsluten och har verkligen ingen lust att sitta massor framför datorn :P

Har även börjat jobba, började den 3e januari.. Och det där med jobb är en riktigt energislukare.. Synd att man inte kan byta till lågenergi ibland.. ^^ Iom graviditeten så är jag död när jag kommer hem men måste ändå hitta kraft att orka med de sysslor som finns här hemma. Att det även finns en riktigt litet energiknippe på strax över ett år här hemma underlättar inte heller :P Men that's life and I'm happy about it :D

Tuva hon kvittrar på som vanlig, tråkigt är bara att de få ord hon kunde innan hon började gå försvann när hon började gå.. Men antar att de kommer tillbaka vartefter, hon har stått stilla nu ett tag på utvecklingsfronten ^^ Men lika glad för det är hon för hon får ju sitt budskap fram genom att lägga sig ner på golvet och illskrika så fort hon inte får som hon vill.. Jag ger ju "tyvärr" (för hennes del) inte efter vilket leder till att hon skriker lite till och tittar på sitt allt mer svaga pappa ^^ Gissa vem som är hennes favvo här hemma? :P

Det som mer har hänt är att vi har fått en ny spis, kanonbra!! Och detta tack vare mina underbara svärföräldrar, tack än en gång!! <3 Skönt att äntligen ha en fullt fungerande spis!!

Mina nyårslöften var det med ja.. Ja, tanken var ju att jag skulle börja träna och äta rätt men det där med att gå ner i vikt får nog vänta tills nästa nyårslöfte då man definitivt inte ska banta när man är gravid.
Sen så skulle jag även sluta snusa, men detta har dragit ut lite på tiden. För det är såå mycket att tänka på på nya jobbet att jag känner att det skulle vara mig övermäktigt att försöka sluta snusa just nu och har därför lagt det på is lite.. Vet att jag verkligen måste göra det nu med bebis i magen men det är faktiskt lättare sagt än gjort.. Men det ska göras, måste bara få lite mer tid på mig. :)

Ja just det, Tuva ska ju förresten börja på dagis på måndag, ska bli spännande att se hur det går :D Hon verkade trivas där när vi var där på infomöte :)

Nae ni, det tror jag var allt för denna gång!

Mrs Zingmark
Postat av: alex
URL: http://spyfrugan.blogg.se/ 2011-01-13 / 06:27:24

Men Grattis till er:D Vi har haft det på känns sen dina kommentarer på facebook om att alltid vara hungrig, gissar att du hade det på känn redan då?



Jaha men när är det dags ungefär då? Vad kul för er:D Vet hur det känns att må pyton, men allt elände för ju med sig något gott=)



Wilma har också haft en period då hon bara sprungit och utvecklats motoriskt, men det börjar komma tillbaka nu med hennes ord med.



Hoppas allt är bra med er, och att du trivs på jobbet

Kramar Alexandra


Postat av: Annafia
URL: http://annafias.blogg.se/ 2011-01-13 / 11:49:11

Woho, I knew it! Eller, jag vet inte varför jag visste det, men GRATTIS :D


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?