En riktigt hemsk vecka..

Kommentarer - 1 st.  |  Kategori - Vardag  |  Daterat - 2011-02-05 » 23:47:20
Denna vecka har varit en riktig berg-och-dal-bana för min del..
Har nog gråtit ut hela förrådet av tårar för 2011, har lyckats repa upp mig lagom till att falla rakt ner igen..
Ja för att göra en låååång historia kort så börjar vi med.. Veckans början såklart..

Hämtade ju, som jag skrev i måndags, Tuva på dagis och sen bar det hem.. Inga konstigheter här inte.. Tuva och jag gick och la oss i vanlig ordning.. Sen när David kommer hem (han har jobbat kväll denna vecka) så vaknar jag såklart.. Och då ställer David den svåraste utav de svåraste frågor som verkligen inte går att svara oärligt på
- Hur mår du egentligen?

Detta leder givetvis till att tårhelvetena svämmar över och ja.. Man berättar ju såklart hur man mår.. Och att jag har gått med en klump i magen i flera dagar pga av jobbet.. David har väl insett att något har varit fel innan men att ta itu med en gravid kvinna som inte mår bra kräver sin man och ja.. David är en jävel på att trösta kan jag tala om för er.. <3
Sen iaf så somnade jag för jag var så himla trött av alla tårar och att lätta mitt hjärta (ni vet ju att jag inte trivs med att blotta mig själv)..

Dagen efter begav jag mig till jobbet igen, med en sten på 1 ton i magen.. Pratade med cheferna om allt, grät en skvätt till och gick hem.. Sen pratade jag och David igenom lite men blev inte mycket smartare på hur vi skulle göra med allt.. Om jag skulle fortsätta på jobbet i hopp om att det skulle bli bättre eller om jag skulle hoppa av för att må bättre.. Sen var det dags för David att bege sig till jobbet och jag fick en chans att plocka ihop mitt splittrade jag..
Onsdagen var jag hemma från jobbet i migrän (vilket jag oftast drabbas av när jag gråtit en hel dag) och David och jag konstaterade att jag nog faktiskt skulle säga upp mig från jobbet.. Och på något mirakulöst sätt blev jag några kilon lättare runt hjärtat.. ^^
Så i torsdags var jag där och och sa adjö.. Skönt faktiskt :)

Men på torsdagsmorgonen vaknade jag med nada röst och kände bara NEJ!! för jag vill inte bli förkyld..
Men nu ligger jag här på lördagskvällen och är helt död i hela kroppen.. :/

Har även haft det tufft på den ekonomiska fronten den här månaden.. Både jag och David har ju hamnat mitt emellan systemen.. Har inte fått några pengar från varken FK eller från lön.. Tack alla föräldrar för er hjälp!! Ni är oersättliga!! <3 Men nu är vi alltså på rätt köl igen, och nu kan vi äntligen fokusera på oss.. :)

Så nu för att fokusera på mig ska jag faktiskt sova! :D
Trött, som vanligt men det får man väl vara kl 12?? ;)

Natti!

Mrs Zingmark
Postat av: Lina
URL: http://chamallow.se 2011-02-06 / 14:27:59

Skickar en STOR kram till dig och önskar jag hade bott närmare!

Jag vet hur du/ni har det just nu, har levt i detsamma ett antal månader och utan Stefan så hade jag aldrig klarat mig ur det.

Och jag tycker du gjorde rätt som sa upp dig från jobbet, det är inget bra om man ska må dåligt för en sådan sak, speciellt inte när man är förälder och behöver ha den där orken till något så mycket viktigare.

Men så länge ni har varandra så kommer ni klara av alla världens problem! Hör av dig om du vill/behöver prata eller bara flumma av dig lite.

Kramar Lina


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?