Förkylningar, energitorka, och ändå fullt upp..

Kommentarer - 2 st.  |  Kategori - Vardag  |  Daterat - 2011-04-13 » 23:39:16
Där har ni anledningarna till att jag inte har uppdaterat de senaste veckorna (!)..

Har ju fortfarande samma förkylning, borde egentligen kolla upp den nu när vi är inne på vår tredje vecka tillsammans.. Börjar bli lite uttömd på energi känner jag.. Antar att mitt immunförsvar inte är på topp, men det har nog med illamåendet att göra.. Illamåendet kommer och går fortfarande.. Är så fruktansvärt less på att inte vara mitt vanliga jag..
Har iaf köpt vitaminer så jag kommer igång lite.. ^^

Annars då, de där bilderna jag lovade er finns.. Men vet inte om det är så värt att lägga upp dom när det ändå är en ny vecka imorn.. Och då ska jag försöka lägga upp dom :D

Dagarna fylls på ganska bra trots att man börjar varje dag med ett typ tomt blad (bara några skrivna rader).. :P
Det måste alltid städas, tvättas eller pysslas någonstans i huset ^^ Fattar inte folk som bor i stora villor, jag kommer aldrig ha tid att städa något större än det vi bor i nu ^^
Så på kvällen när man väl sätter sig ner så har liksom energin till att blogga försvunnit.. Att sitta vid datorn under Tuvas vakna timmar funkar inte, för hon har en stor förkärlek till att trycka på alla möjliga knappar ^^
Det blir att man degar i soffan i 2-3 timmar för att sedan krypa rakt ner i sängen.
Men har de senaste dagarna fått lite ångest över att jag inte skrivit något på ett tag i bloggen så kände att nu får det faktiskt bli dags så att folk vet att man lever :D

Har "kommit på" en sak.. Varför fokuserar man alltid på allting som är svårt istället för att glädjas åt det som faktiskt är bra och som fungerar??
Så nu tänkte jag faktiskt skriva en lista om saker som jag är nöjd med/glad över:

*Min underbara familj - Min mamma och pappa som alltid finns där och ställer upp, min syster som faktiskt på sista tiden har blivit just min syster (nu när ålderskillnaden inte är lika markant längre), min man som är fantastisk som peppar mig hela dagarna trots att jag mest klagar, min dotter som är bland det finaste som vandrat på denna jord.. Ingen behöver antidepp när Tuva finns. Hennes leende slår det mesta <3

*Vi har tak över huvudet - Och det är inget skittak, vi bor faktiskt ganska bra.. Har en uteplats att vara på, vi har ett eget sovrum (guld värt efter 2an ^^)..

*Vi har pengar så vi klarar oss - Ja, det har vi ju egentligen.. Att det kniper emellanåt, det gör det nog för alla.. Men vi hankar oss fram, kan unna oss lite av det goda ibland :)

*Vi har varandra - Det är få unnat att träffa sin livskamrat så pass tidigt som oss och jag är glad över att jag har David i mitt liv. Vi är som gjorda för varandra och ingenting kan någonsin komma mellan oss. <3

*Vi har en bil - Kanske inte är något stort för vissa men för oss är det det.. Vissa kan inte ens ha bil och blir låsta på så sätt och jag är glad över att vi har en bil helt enkelt.

*Tuva - Behöver jag ens skriva något mer? Vi har en underbar dotter som förgyller vår vardag. Visst hittar hon på bus men vem gör inte det? <3 Älskar henne över allt annat på denna jord och ja.. Hon är det vackraste!

*Liten - Trots att denna person inte finns i er värld än så finns h*n definitivt i min. Sparkarna får mig att le varje gång och trots att krämpor så tycker jag om att vara gravid. Det ska inte vara lätt att ordna ett mirakel <3

Ja ni, det finns mycket att vara glad åt och nu ska jag komma ihåg detta och sluta klaga över de små sakerna som man egentligen inte kan styra över.
Dags att vakna upp till en bra och positiv dag istället för att sucka över varje morgon!

Nu ska jag sova och vakna upp till min braiga dag ;)
Vecka 24 imorn btw. time flies!!

Mrs Zingmark


Mrs Zingmark

Postat av: Alexandra
URL: http://spyfrugan.blogg.se/ 2011-04-14 / 08:29:43

Kul att du skirver;)



Känner mig ganska träffad när du skriver om att fokusera på det positiva! Jag försöker....men just nu fungerar det inte....

Livet är tungt ibland helt enkelt!



Hoppas du får någon rätsida på förkylningen snart. Som sagt kan ju immunförsvaret spela dig ett spratt!



ta hand om er:D


Postat av: Alex
URL: http://spyfrugan.blogg.se/ 2011-04-14 / 08:38:42

såg nu din kommentar:P



Nej det vvar absolut ingen pik till er:D Förstår att ni haft det fullt upp och lite jobbigt:/ Som jag förstått det!

det var mer en pik mot "vissa" delar av våran släkt...Lätt att säga att man gärna kommer och hjälper till, men när de väl kommer så sitter dem bara på sina arslen och jag får springa som en gnu.



Igår fick jag höra att "vi skulle sluta knulla, så jag blev frisk efter den här förlossningen"...jaha?



Nu hade vi inte tänkt skaffa några mer barn de kommande åren, känner att jag vill studera färdigt o sånt...men om jag hade velat då?

Det är ju inte deras sak.

Man kan säga "synd att du har så ont" eller "hoppas att värken släpper efter förlossningen" men en sånn kommentar!



sen är det ju alltid så synd om Lasse som får ta hand om så mkt när jag inte orkar....Visst, han är guld värd som gör så mkt här hemma när jag inte orkar. men även om jag inte hade haft ont skulle vi delat på sysslorna, jag är inte någon slags hemmafru som ska servera honom allt....



haha lite spelar väl alla hormoner in just nu men...psst kan inte hålla igen snart längre! Är så trött på att klistra på ett leende jämt.



:D

Förövrigt kommer ju vi kunna ses sen när vi är mammalediga igen:D Lite promenader med vovvarna skulle ju inte sitta fel i höst:P


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?