Passion for Fashion!

Kommentarer - 0 st.  |  Kategori - Mig  |  Daterat - 2010-07-22 » 22:33:45
David sa idag att jag har blivit förändrad.. Och jag förstod först inte vad han menade. Jag ser inte att jag har förändrats, jag anser fortfarande inte att jag har förändrats.
Men saken är den att jag har nog skaffat mig lite av en hobby, och en dyr sådan dessutom ^^
Men jag anser fortfarande inte att jag har förändrats..

Men idag, eller ja, tror att det kom med sommaren så jag blivit mer intresserad av smink och mode. Kan ha sin början i att jag blev sminkad till Davids 24års fest. Fick kanske smak för det då.

För nu har jag faktiskt förstått vad man kan göra med smink, inte så att jag vill förändra mig.. Bara ta bort sånt jag ogillar och förstärka det jag gillar. Jag tänker inte bli något översminkat fnask för det är verkligen inte vackert. Finns inget hemskare än en tjej som översminkar sig, för de blir så förbannat fula när de inte har nått smínk :P
Jag är faktiskt vacker utan smink med!!

Sen tycker jag att det är roligt att sminka sig, man kan göra så mycket olika saker.. Olika färger att utforska, olika varianter av sminkning.. Väldigt spännande faktiskt! :)

Sen till mode-grejen: Har insett att jag har hållt kvar vid plagg som inte är jag längre, som dessutom är out-of-date.. Så rensade garderoben häromdagen, fick ihop en stor sopsäck med kläder som jag inte vet vad jag ska göra med. Antingen är jag en barmhärtig samarit och ger kläderna till Myrorna, eller så ger jag dom till vänner som kan ta det de vill ha, eller så ställer jag mig på en loppis och säljer kläderna för 20kr styck (vilket skulle gynna mig och mitt nya intresse (A) ). Jag röstar för det sista alternativet då jag rensade ut garderoben för inte så länge sen och skänkte två säckar till Myrorna. Har faktiskt varit generös på sistone ^^ Fyllt min årliga kvot ;)

Och sen så fyllde jag ju år för en vecka sen och har nu uppdaterat min garderob en aning, med lite nya färgsprakande kläder. Har insett att svart är tråkigt, för mig iaf ^^

Idag har jag spenderat dagen med mamma på stan, en sväng till frisören för att fixa iordning min hårförlängning lite och sen blivit för-sminkad till bröllopet. Spenderade lite mer pengar idag, men på skor och smink (A). Jag är tyvärr inte den som tar massa kort och kommer därför inte lägga upp några kort på mina nya saker :P
För första gången på länge accepterar jag vem jag är och hur jag ser ut. Så länge jag inte gör något åt det kommer det inte hända så mycket på den fronten. Kanske är det det som har hänt med mig.. Att jag faktiskt accepterat hur jag ser ut. Men jag vet att för mitt eget välmående så behöver jag börja träna, och som min syster sa; Tiden finns, man ska bara utnyttja den till max. Så kan bara skylla på att jag är lat, för det vet jag att jag är.


Införskaffade även två nya nagellack idag, en lila och en "orange".

Älskar att mode är färg!

Miss Sjöstrand (soon to be Mrs Zingmark)
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?