Tvätt och tankar på BB

Kommentarer - 3 st.  |  Kategori -   |  Daterat - 2009-09-15 » 18:15:38
Oj jag uppdaterar! ;)

Idag har jag och David tvättat.. Och det var en pärs kan jag tala om..
Vi började bra, tills vi kom ner för att lägga kläderna i torktumlaren (andra omgången) då hade någon vänlig själ tagit ut våra kläder ut maskinerna.. Som tur var var de färdigtvättade men det handlade om minuter..

(Ska kanske beskriva lite hur vår tvättstuga fungerar; Det finns inga tvättider, man kan alltså tvätta 24/7.. Och man har ingen egen tid heller då vill säga.. Så man tvättar när man vill och när tvättmaskinerna finns lediga.. Så vill man ha nya kläder är det bara att gå ner och ta, för alla har nyckeln till tvättstugan.. Så man kan alltså avbryta någons tvättprogram och börja tvätta ifall man vill)

Just då blev jag lite irriterad, men tänkte att vi var ju faktiskt några minuter sena.. Det som var det värsta var väl att vi tvättade våra bebiskläder idag, bara för att ha det gjort och självklart skulle det vara just den tvättmaskinen denna någon skulle slänga ut.. Iaf, hänger upp kläderna, stoppar in lite i torktumlaren.. och går upp för att börja laga mat..
Skickar ner David efter tvätten i torktumlaren samt att han ska stoppa in lakanen i den.. Då har samma (vilket vi fick reda på nu - turkkärring) slängt ut vår tvätt igen.. Och denna gång var vi på minuten nere.. Så David kommer upp och säger att det enda ställlet som fanns att hänga lakanen var i torkskåpet och HUR lång tid tar inte det?

Så kommer den elaka gravida Erica fram, kliver ner i tvättstugan.. Slänger ut kärringens kläder, in med våra lakan.. Och sen såg vi till att vara nere innan henne.. Så 10 min innan "hennes" torktumlartid skulle ta slut tar jag ut våra lakan, stoppar in hennes och vips så var hennes kläder fortfarande våta trots att hon "hade" haft de inne i 1 timme.. Tji fick hon!

Så nu vill jag bara ha vår tvättmaskin inkopplad, men det kommer nog dröja ett tag..

Till något mer positivt.. Har börjat kolla lite på vad som ska med i BB-väskan.. Skrev en lista bara för att både jag och David ska veta vad som ska med in till BB när det väl händer..
Och nu börjar det bli verklighet.. Vi ska snart ha barn! Och Liten gör sig mer och mer påmind i magen för varje dag som går.. Kröp senast idag in under mina revben och det var ingen behaglig upplevelse :P
Längtar som tusan efter Liten nu, men tiden går såå snabbt ändå så jag kommer stå där på förlossningen med skägget i brevlådan utan att ha gjort ett smack :P

Nu ska jag göra toast!

Miss Sjöstrand
Postat av: Petra
URL: http://ihme.blogg.se/ 2009-09-15 / 19:09:33

När har ni beräknad BF? :]


Postat av: Petra
URL: http://ihme.blogg.se/ 2009-09-15 / 19:12:30

Oj, blev lite fel, menade beräknad förlossning :]


Postat av: Anonym
2009-09-15 / 19:15:14

BF är samma sak som beräknad förlossning ^^ 28 oktober är det beräknat.. för min del får den gärna komma tidigare! ;)


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?