Hemkommen :D

Kommentarer - 0 st.  |  Kategori -   |  Daterat - 2009-05-10 » 22:05:28
Då var man hemkommen från en jättetrevligt kryssning :)
God mat och trevligt sällskap :)

Så från början till slut:

Fredagen började med att vi drog till Davids päron som stod för skjutsen upp till STHLM. Upp dit, parkera bilen, checka in och så på båten. Uppe i STHLM så träffade vi Fanny (Davids syster) och hennes familj.. Nu låter det som om det inte var planerat att de skulle vara där och så är ju inte fallet ;) Utan det hela skulle vara en familjekryss :D
På båten och fixa iordning sig lite för att sedan traska ner till Buffén.
Ja, allt gick bra och maten var kanongod. Dock så har jag fortfarande lättast för kall mat så för min del gled det ner ett par (typ massa) räkor.. (A).. På kvällen blev det dans och lite spelande vid Black Jack-bordet och vi vann ynka 800 ;). Sen läggdags för en tidigt morgon.

Sen lördagen spenderades i Helsinki ^^. Med spöregn och blåst så det stog härliga till ;).
Kvällen bjöd på mat och det på en jättefin restaurang ombord på båten. Entrêcot, med bearnaissås och klyftpotatis. Och det mina vänner var det godaste jag någonsin har ätit :D Så om ni någonsin åker på båten Silja Symphony missa inte restaurangen El Capitan!!!!

Söndagen - Hemfärd och nu är jag helt slut så det ska bli skönt att krypa ner i våran säng snart :D

Men gud, va fin själva båten var, med en gång mitt i mitten. Väldigt speciell båt men helt klart den finaste av dem alla :) Lite trist var dock att det inte var någon vidare underhållning, men sånt kanske är överskattat? Kanske inte ryssar och finnar förstår sig på det fina med underhållning helt enkelt :)
Efter resan i Helsingfors var hela båten överfylld med ryssar, utav någon skum anledning. Och de, tillsammans med engelsmännen delar första plats med "det fulaste folkslaget". För om ni tänker efter nämn någon snygg engelsk kille? (Oliver Wood i Harry Potter MÅSTE vara amerikan så han räknas inte.. ;) ). Alla ryska tjejer har verkligen ögonbryn stora som jag vet inte vad och sen ser de allmänt konsiga ut ^^

För övrigt var det en trevligt resa och jag har konstaterat att om jag åker på kryssning medans våran liten åker vagn, så ska vagnen INTE följa med, det såg ut att vara såå krångligt och restauranger på båtar är ju inte sådär överdrivet stora så ja ni kan ju tänka själva.. ;)

Det var våran helg, hoppas ni har haft en lika bra helg!!

Miss Sjöstrand
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?