Bio, AMS och v24+0

Kommentarer - 0 st.  |  Kategori -   |  Daterat - 2009-07-10 » 12:13:18
Ice Age 3 säger jag bara.. Det var bland det roligaste jag har haft på sista tiden..
Asbra film, och definitivt värd att se på bio. Längtar som en tok tills att den kommer ut på dvd.. :D
Var och såg den igår med Mi och det var riktigt trevligt.. :) Det var ett tag sen sist vi sågs och det måste det bli ändring på! ;)

Igår spenderades även en stund på AMS, alltid lika trevligt.
De har bestämt sig för att skriva in mig i ett program - Jobbgaranti för ungdomar. VARFÖR???
Så nu ska jag lära mig skriva CV (igen, tror att det är 3-4 kursen jag går på).. Har ju redan ett cv som typ 40 pers har kollat på och konstaterat är kanonbra.. Det är ju inte CVt det är fel på, det är LÅGKONJUNKTUR!!!
Jag blir så less, ska ha barn om 4 månader.. Känns inte så angeläget att göra detta.. Speciellt när det står att
MÅL 1 i kursen är - MÅL OCH MOTIVATION... Lite svårt att hitta motivation till att söka jobb när man snart är höggravid och vet att man kommer få vända i dörren vid en ev intervju..
Sen kunde de inte garantera att jag inte behövde flytta, men hallå?!?! Vilken värld lever de i? Vem vill flytta när man är höggravid, har hela sin familj här och sambo? Snyft, ibland undrar man ju om de lever i den verkliga världen.

Så måndagen den 20:e börjar jag på Adecco, hoppas verkligen inte att det är heldagar där.. Tror inte jag skulle orka med det.. Inte nog med att de kommer skriva ur mig ur Alfa-kassan nu, utan måste söka bidrag från Försäkringskassan istället.. Kunde jag inte ha fått fortsatt som innan? Redovisa sökta jobb och skicka kassakort till Alfakassan fram till oktober?
Nae vi ska krångla till det så mycket som möjligt.. Kan säga att det är med en sten släpandes bakom mig jag kommer att gå dit. VILL INTE!! Speciellt inte eftersom att David går på sin semester då, och jag ska vara på Adecco i 6 veckor.. (!)
Fy fan säger jag bara... Ibland vill jag bara byta land och skita i det svenska störda regeringen.. :'(

Spenderade även en liten stund hemma hos Sofia igår, alltid lika trevligt! :) På tal om något trevligt! :D

Ja ni, nu ska jag nog gå härifrån med mitt aggro så att jag inte smittar ner er!

Miss Sjöstrand

Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?