Julklappar

Kommentarer - 2 st.  |  Kategori - Vardag  |  Daterat - 2009-12-11 » 17:30:04
Nu är vi precis hemkomna från en promenix på stan samt möte med BUP..
Köpte de sista julklapparna till våra familjer så nu har vi det klart :) Jätteskönt!!

Sitter här ensam framför datorn, då David och Tuva ligger i badet och myser.. Tyvärr får jag ju inte göra dom sällskap men snart så :D
Mumsar i mig lite godis, glass, cheezeballz och hallonsoda.. Riktigt nyttig "lunch" ;)
Ikväll däremot blir det lite nyttigare mat:

Den Kreolska Söndagsgrytan!!
Så gott och ni måste bara prova den så här kommer receptet!

6 port

900g Fläskfilé

2 Stora eller 4 Små Starka Korvar

200g Syltlök

230g Svarta Oliver

1 Röd paprika

1 dl inlagd gurka eller Hackade Ättiksgurkor (INTE Cornichorns!!!)

4-5 dl Vispgrädde

1 msk Mjöl

1 tsk Mejram

1-2 tsk Salt

2 krm Svartpeppar

Gör så här:

  1. Bryn korven i en tjockbottnad stor gryta.
  2. Tag upp korven men spara fettet som blir över.
  3. Stek sedan den skivade fläskfilén i korvens fett. Krydda med ovanstående kryddor och strö på mjölet.
  4. Strimla paprikan och dela oliverna och cornichonsen.
  5. Häll i allt i grytan och låt det koka i ca 10 minuter.
  6. Smaka eventuellt av med spad från syltlöken.
  7. Servera med ris eller pasta och en grön sallad.



Och ja, jag vet det låter inte jättegott, men det är riktigt gott! Och ni, FUSKA INTE utan ta med alla ingredienser. Kan tala om att jag inte tycker om syltlök, paprika, eller oliver men jag äter med glädje alltihop!! :)
Laga och njut!

Miss Sjöstrand
Postat av: Angelie
2009-12-12 / 15:02:15

Hihi du har skrivit Ättiksgurkor (INTE Cornichorns!!!) o sen har du skrivit Strimla paprikan och dela oliverna och cornichonsen. hur ska vi tolka de menar du hihi:D


Postat av: Erica
URL: http://zingmarks.blogg.se/ 2009-12-12 / 17:18:32

Hahaha, nu ska inte du vara sådär ordmärkande ;) Kanske jag glömde ändra det när jag klippte och klistra ;)


Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?