Att tillverka ett mirakel..

Kommentarer - 0 st.  |  Kategori -   |  Daterat - 2009-08-05 » 23:25:19
Det är inte klokt va trött man blir av att vara gravid.
Känns inte som om jag har sovit ut på flera nätter, vaknar alltid minst 3-4 ggr.. Av värme, att jag ligger fel, katterna väcker mig, kuddarna ramlar ner.. Ja det mesta som innebär oljud överhuvudtaget.. Och DRÖMMAR!! :P Jämt ska man drömma massa konstigt, och jämt ska man vakna kallsvettig.. Dessutom så är man så himla trött på kvällen att man somnar senast tolv och sover till typ 10 utan problem... Är helt död om jag måste kliva upp tidigare..

Sen har vi det eviga illamåendet, som vill störa mig minst en gång om dagen.. Börjar fundera på om det är halsbränna ist (har aldrig haft det i hela mitt liv, kanske är det det som spökar). Kan ju knappast rapa utan att det blir en sur uppstötning..

Här ska ju inte bara magen växa utan hela kroppen ska ju drabbas :P Har ju sammandragningar/förvärkar som kommer under dagarna, och då vill man ju bara kräkas på det hela.. För hur man än sitter/ligger/står så går de inte över förrän de själva känner för det.. :P

Det enda som jag faktiskt inte har känt av så mycket är själva tyngden.. Rent teoretisk ska bebisen väga runt ett kilo nu men det är inget som känns.. Mer än när man går i trappor ^^ Har ju inte gått upp så mycket än, men antar att det kommer vartefter :D

Det värsta med att vara gravid är humörsvägningarna... Man blir inte riktigt klok på sig själv.. Eller rättare sagt, man känner inte igen sig själv för fem öre. Man kan vakna typ på världens tiptop humör.. Och sen kan katterna ha vält nått, David kanske inte vaknar förrän 5 min senare, finns inget roligt att äta till frukost och allt  är förstört :P
Lider verkligen med min prins som måste leva med mig hela dagarna.. :S Men antar att han står ut den lilla tiden som är kvar.. :D

Ja ni, det ska ju inte vara lätt att få tillverka ett mirakel :D Men antagligen kommer jag inte minnas något av det här sen när Liten är ute.. :)
Ville bara klaga av mig lite bara, man får göra det ibland!

Idag har vi iaf varit ute i skogen och plockat lite svamp.. Hittade inte så mycket, antar att det behövs liiite regn till innan det kommer igång.. Har hört flera som har hittat massa svamp men vi hittade bara lite.. Men det räcker till en omgång av svärmors kanongoda svampsås (A) Sen drog vi iväg och badade lite, behövdes verkligen i den här värmen :) (notera: Jag klagar inte.. :P)

Sen nu på kvällen har vi firat Fia, hon fyllde ju hela 21 ;) Grattis igen gumman!!
Det blev en miljon olika kakor, och jordgubbsaft på det :D Mumma!!

Nu ska jag snart krypa ner i sängen.. Är trött som sagt.. :P Och jag har hela 12 veckor kvar att vandra med Liten i magen :P

Miss Sjöstrand
Namn:


E-Post: (Publiceras Ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:


Komma ihåg dig?